Nieuw telefoonsysteem voor de praktijk

Al een tijdje werken wij met een VOIP-telefonie in de praktijk. Bij VoIP bel je niet meer via een analoge of digitale (ISDN) lijn, maar via internet. Dat betekent dat wij op al onze locaties met een en hetzelfde nummer kunnen bellen. Dat maakt het voor ons gemakkelijker om bereikbaar te zijn en om met u in contact te komen.

Afgelopen maand zijn wij van VOIP provider gewisseld. Dat is met name een administratieve handeling geweest en u zal daar in de praktijk verder niks van moeten merken. De bereikbaarheid is nog steeds hetzelfde als deze altijd al is. Wel hebben we er voor gekozen op onze wachttijd te verkorten.

Onze secretaresse Manon is degene die de meeste van u als eerste te spreken krijgt. Zij bemand voor ons de telefoon en kan afspraken inplannen of eventueel wijzigen. Zij weet ook het beste bij wie van ons u het beste terecht kan voor al u vragen. Onmisbaar in onze praktijk dus. Alleen zit zij niet alle dagen achter de telefoon. Woensdag is haar vrije dag en op die dag zal, indien geen collega vrij is om de telefoon aan te nemen, u doorgeschakeld worden naar onze bereikbaarheidsdienst.

Deze bereikbaarheidsdienst schakelen wij in, omdat wij het belangrijk vinden dat u wel iemand te spreken krijgt. Zij zijn echter wel een extern bureau en kunnen vanwege privacywet niet zomaar in onze agenda. Zij kunnen wel u te woord staan en geven vervolgens aan ons door dat u gebeld heeft. Wanneer een van de collega’s niet in behandeling is, nemen wij dan zo snel mogelijk weer met u contact op.

Voorheen ging de telefoon eerst 1 minuut over voordat u doorgeschakeld werd naar de bereikbaarheidsdienst. Dit voor het geval dat er een collega vrij was om de telefoon op te nemen. In de praktijk blijkt dat dit door veel mensen als te lang werd ervaren. Daarom hebben we deze tijd teruggebracht naar 30 seconden. Hierdoor heeft u sneller dus iemand aan de lijn en loopt onze bereikbaarheid nog een stuk soepeler!