Afspraakverzuim

Je hebt een afspraak, maar je komt erachter dat deze toch niet door kan gaan? Dit is geen probleem als je minimaal 24 uur voor de geplande afspraak je afmeld. In overleg plannen we dan een nieuwe afspraak.

Als je door omstandigheden niet op de afgesproken tijd kunt komen, dan verzoeken wij je dit minimaal 24 uur voor de geplande afspraak per telefoon of e-mail te melden (ook in het weekend). Als wij de telefoon niet opnemen kun je de telefoonbeantwoorder inspreken. Onze e-mail wordt meerdere malen per dag gecontroleerd. Vervolgens nemen wij zo nodig contact met je op om een nieuwe afspraak te maken.

Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht, niet bij jou en niet bij jouw zorgverzekering.

Als je niet verschijnt op de afgesproken tijd of minder dan 24 uur voor de afgesproken tijd afzegt dan zijn wij verplicht het “verzuimtarief” in rekening te brengen. Het verzuimtarief bedraagt €39,00 en moet door jouzelf betaald worden, jouw verzekering vergoedt dit niet.

Het tarief is bedoeld als tegemoetkoming voor de door ons gereserveerde tijd.

Om je te helpen uw afspraak niet te vergeten sturen wij twee dagen voor jouw afspraak een email of sms met een herinnering. Ook kun je onze ZorgApp downloaden. Je kunt dan ten alle tijden jouw afspraken inzien en een herinnering op jouw telefoon ontvangen.